maniek TDI, prosze nie rozpoczynac tu OT :hammer
Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Zwiń
X
-
Witam,
Od niedawna na forum.
1.9 TDi, teraz 85KKM a historia wygląda tak, servis co 15KKM ASO, olej Mobil 0w40.
1. 25 KKM wymiana szyby po kamyczku
2. 30 KKM wymiana gumek stabilizatora
3. ok 40 KKM po 'kraksie' w 2004 roku w listopadzie (jak miło było zablokować
całą gierkówkę w kier. Wawy - jeden TIR wpakował mnie po drugiego)
Wymiana obydwu przednich błotników, klapy przendniej, pasa + tylnia klapa i pas.
4. 60KKM Wymiana klocków przód/tył.
5. 75 KKM po kolejnej 'kraksie' tym razem moja wina prawy błotnik, maska, pas przedni + duperele.
w planach
6. Wymiana Łożyska w lewym kole
7. Wymania tuleji w prawym wachaczu
Na razie nic, o dziwo Matadory jeszcze sie trzymają
Pozdrawiam
MarcinJEST:O2 FL 1.8 TSI służbowa
SĄ: Dwa Nissany Patrole, jeden z v8
JEST: LR D2 TD5
BYŁA:s.octavia1.9TDi'03[Elegance] (ASV)
BYŁA:s.fabia1.4 16v'04[joy] (samochód żony )
Komentarz
-
-
z moich doświadczeń to tylko
po 15kkm
- wymiana przedniej szyby - dostała rurką rzuconą z pobocza przez jakiegoś chu...
po 45kkm
- wymiana czujnika poziomu oleju
- wymiana gum stabilizatora
po 60kkm
- wymiana żaróweczki podświetlenia tablicy rejestr.
po następnych 5kkm
- obie żaróweczki podświetlenia tablicy rejest. poszły sie ....bać
po72kkm
- zamykanie klapki wlewu paliwa - coś strzeliło podczas otwierania na wielkim mrozie i już sie nie zamyka ......zrobiło się cieplej i wszystko wróciło do normy.
po82kkm
łożysko - lewy przód do wymiany
po 90kkm
- coś chrupnęło w fotelu kierowcy i nie działa regulacja oparcia na wysokości lędźwi ...
- kolejna wymiana szyby przedniej ....od kamyczka
po95kkm
- bąble na lakierze i ślady korozji w miejscu spojenia prawego centralnego słupka i progu
Komentarz
-
-
Bart
260 tys podsumowanie
Witam to moze ja sie podziele swoimi doswiadczeniami, przez pare lat uzytkowania czeszki.
TDI 90HP, 2001 r.
Przy około 90tys przeplywomierz plus coś tam związane z tym naprawa 1500zl w aso.
Okolo 100tys gumy w zawieszeniu z przodu - kolo 200zl, wymiana kolckow
170tys akumulator
150 tys - lozysko lewy przod, ulamal sie przy -20 mrozu joystick do regulacji lusterek
190tys -2 wymiana paska rozrzadu,alternatora, wymiana tarczy i klockow
200 tys - wymiana wszystkiego w zawieszeniu amory, silent locki, przeguby, koncowki drązkow oraz tylni tloczek w hamulcu lewym . zerwala sie linka regulujaca czesc ledzwiowa w siedzeniu
230 tys - walneły popychacze= skrzywiony wał, pęknieta głowica, zawory skrzywione. Wymiana wszystkich tych elemntow, plus wymiana pompy wody, swiece.
240 tys. przeplywomierz plus cos tam
250 tys - prawe przednie lozysko, tylni tloczek w prawym kole, wymiana szczek
255 tys, staneły wycieraczki- pordzewiało tam wszystko podobno nieźle, odstawione do mechanika wyczyścił i teraz chodzą cacy , koszt 100zl
260 tys - teraz sie szykuje do wyimany sprzelga i tarczy hamulcowych
REgularne przeglady przez pierwsze 2 lata w ASO, potem w roznych warsztatach, olej plus filtry regularnie wymieniane co 15 tys.
Widac, ze mialem troche tych napraw. Oczywiscie najgorsza to sprawa silnika i nieszczesnych popychaczy.
W serwisie w Rzeszowie powiedzieli ze zazwyczaj klientowi radza przy drugiej wymianie paska wymienic je, jezeli bardzo halasuja bo mozna to podobno zdiagnozowac w ten sposob.
Jak powiedzialem to w seriwisie u Sliwki w Katowiach czemu mnie o tym nie ostrzegli przy wymianie paska powiedzeli ze wg nich ten element nie wymaga wymiany i zdarza sie to niezmiernie rzadko by to walneło. Nie polecam tego serwisu nikomu jest to straszne jak traktuja ludzi
Oprocz tego wg mnie, dosyc czesto trzeba wymieniac filtr powietrza do nawiewu, srednio co 3 miesiace.
Na naszych drogach takze zawieszenie zbytnio szybko sie zuzywa. Zazuca tyłem przy szybkim pokonywaniu zakretow
Osłony pod silnikiem mozna urwac łatwo.
DOsyc glosny samochod wg. mnie przy jezdzi kolo 150km halas jest dosyc mocno odczuwalny a jak sie jeszcze chce radia sluchac to trzbea je dosyc mocno podkrecic.
Komentarz
-
O kuzwa mi tez halasuja popychacze podczas odpalania zimnego silnika (przez pare sec)
zastanawiam sie czy u ciebie halasowaly bez przerwy czy tylko podczas odpalania
bo moze i ja wymienie
tylko koszt okolo 1000zl mnie lekko odpycha, no ale jak to pociaga takie konsekwencje to chyba nie warto oszczedzac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121O kuzwa mi tez halasuja popychacze podczas odpalania zimnego silnika (przez pare sec)
zastanawiam sie czy u ciebie halasowaly bez przerwy czy tylko podczas odpalania
bo moze i ja wymienieTDI 205PS
Komentarz
-
-
Bart
Co do popychaczy w moim aucie., bo podejrzewam ze bedzie wiecej pytań.
Nie jestem mechanikiem, wiec wszystko co sie dowiaduje o samochodzie wiem ztylko z mojego doswiadczenia.
Cos tam halasowalo, ciezko mi bylo okreslic co to, nie znam sie na szczegolowej budowie silnikia.Mechanik co mi kiedys wymienial olej mowil cos o popychach bylo to przy okolo 200 tys. W ASO mi wogole o tym nie wspominali. Ale fakt byl ze przy odpaleniu silnika cos walio metalicznym stukotem (ale nie był to znow taki hałas ktory by mogl niepokoic), podczas jazdy raczej nie bylo slychac wiekszych halasow.
Komentarz
-
Zamieszczone przez chester121O kuzwa mi tez halasuja popychacze podczas odpalania zimnego silnika (przez pare sec)
zastanawiam sie czy u ciebie halasowaly bez przerwy czy tylko podczas odpalania
bo moze i ja wymienie
tylko koszt okolo 1000zl mnie lekko odpycha, no ale jak to pociaga takie konsekwencje to chyba nie warto oszczedzac
BTW: mam znajomego posiadacza Octavki 1.9 TDi @ 120PS rok '99.
Natłukł blisko 300kkm. Poza okresowymi przeglądami, siadła mu raz klimatyzacja zakładana w ASO (ponoć Izraelska tandeta) oraz temostat. Na chwilę obecną zamierza naprawić/zawieszenie wszak te było nieoszczędzane. Prawda, że szczęściarz ? Żadnych głupich przerywaczy, nic mu nie robiło psst...psst. Jedyny mankament to już poszarzałe odbłyśniki w lampach (wówczas szklane dziadostwo).Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
5 tyś km - skrzypiące zamki drzwi tylnych usterka spowodowana poluzowaniem się zawiasów drzwi - dokręcenie zawiasów i nie skrzypią
10 tyś km - rozpoczeły się stuki w zawieszeniu przednim - gumki stabilizatorów do wymiany
20 tyś km - od początku ciężko chodząca skrzynia, teraz chodzi jeszcze ciężej i mniej precyzyjnie
Komentarz
-
-
PODZIELCIE SIE SWOIMI AWARIAMI
Chciałbym sie podzielić awariami i bublami w swojej octi: podzielcie się również i napiszcie czy octavie tak mają (wady genetyczne)
TAKĄ SE KUPILEM OCTAVIE
- światełka w przednich drzwiach się nie palą ( żarówki ok)
- prezdnie prawe drzwi i tylne lewe jak się otworzy to lampka podświetlenia wnetrza nie daje oznak życia
- tylna wykładzina pod nogami pasażera wytarta ( chyba ktoś w rakach zimowych wchodził)
- brak podświetlenia nawiewu od pokręteł klimatyzacji ( nie wiem jak rozebrać - może ktoś ma pomysł lub już wymieniał)
- przedni schowek - coś tam w nim puka jak się przyciśnie to ok może trza dokręcić
- wentylator na dole piszczy
- przycisk od ogrzewania tylnej szyby chyba sie spalił bo jak wyciągnąłem go to jakiś był czarny
- podgrzewanie przednich siedzeń nie działa zauważyłem że jakaś kostka pod siedzeniem kierowcy jest rozczepiona strach podłanczać
- kontrolka ASR cały czas się pali mimo że ASR działa
- nie pali się kontrolka oraz nie ma dźwięku otwartych drzwi ME KTOŚ WIE O CO CHODZI
- silnik ciężko kręci mimo ustawienia zapłonu i sprawdzenia rozrusznika
-jak sie jedzie to coś z tyłu puka jakby tylni zagłówek
- pozatym mam opuszczone przenie drzwi lewe i prawe
i jeszce pare pierdół
WSTYD NIĄ JEŹDZIĆ - ale taka już jest[hide:875b923989][/hide:875b923989]
[ Dodano: Pon 27 Lut, 06 12:39 ]
Acha zapomniałem jeszce dodać że byłem z nią na komputerze i wykryło dwa błędy których gość nie mógł usunąć może to od asr który się pali albo od podgrzewania siedzeń.nie wiem nie znam się.
Komentarz
-
-
daniel0607, jak widzisz jest juz taki watek na forum, wiec nastepnym razem zanim zalozysz nowy temat, przejzyj troche forum. :?
PS. Na wiekszosc swoich pytan znajdziesz odpowiedzi na forum.
Niestety, ale trafiles zaniedbane auto."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daniel0607Wybacz jestem tu nowy
zdecydowanie jednak Tobie i innym nowym czytającym ten wątek polecamy
ABC czyli co i jak na forum
A co do twojej "zdewastowanej" Octy to pracuj nad nią i da ci jeszcze wiele radości
Komentarz
-
-
daniel0607, Jaki przebieg, bo pachnie mi tu jakas taxowka :twisted: Jest jakas ksiazka serwisowa??. Swiatelka w drzwiach sie nie pala i tak samo pewnie lampka na desce po otwarciu drzwi jak i sama w srodku, bo padniete sa czujniki w zamkach, trzeba najpierw sprawdzic czy to jest to czy cos innego, tylko nie w ASO bo oni caly zamek wymieniaja.
Kostka rozpieta, moze tez byc od pocznych poduszek powietrznych i ogrzewania foteli. Gdzies bylo gigantyczne zwarcie i ktos wkladal coraz wieksze bezpieczniki, albo zrobil na krotko i poszedl wylacznik od ogrzewania szyb.
Ze tez ludzie, tak potrafia zapuscic auto :cry:
Komentarz
-
-
daniel0607, moja sugestia jest taka (nie wiem na ile sam się znasz na mechanice) znajdź sobie jakiegoś dobrego praktyka od Skodzin, popytaj wśród znajomych, a może ktoś z forum z Twojej okolicy - i eliminuj usterki eliminuj, będzie dużo taniej niż w ASO którzy po gwarancji to często ciężko kasują i mało robią
ja naśmigałem poprzednią Octą do 200 000, koledzy z forum i po 250 000 mają i spoko
a tyle pierdółek to jest spokojnie i chyba niedużym nakładem pracy i kasy do ponaprawiania - tyle że konsekwentnie. A swoją drogą to mam nadzieję że chociaż z ceny zszedłeś z tyloma pierdółkami uszkodzonymi... - a Octa to dobre i mało jednak awaryjne auto - chociaż nic nie przetrwa szalonego właściciela....
Komentarz
-
-
Różni ludzie ,różne opinie. To prawda ze słabym punktem O1 jest mała ilość miejsca z tyłu i zawieszenie nie na polskie drogi. Nie znam idealnego samochodu , nawet Mercedesy się psują Jak widac 65kkm przebiegu i tylko psikali mi rolkę jakąś bo skrzypiała a tak obeszło się bez żadnych poważniejszych napraw.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Hm... Ja osobiście odpoczątku, jak wyszła Octavia I podobała mi się. Technologia VW, fajny wygląd... Miał byc hatchback, wyszło combi. Mocne strony: przyjemne wykończenie, baaaardzo pakowny bagażnik, przyjemnie zestrojone zawieszenie, niezłe wykonanie (nic nie skrzypi, nie stuka, nie trzeszczy), łatwy dostęp do serwisu i części a i rozmiar auta jest w sam raz dla mnie. Słabe: mam po kolei typowe awarie skód (z silnikami TDI): czujnik hamowania, zapiekająca się kierownica w turbinie, chyba zaczyna się kłaniać przepływka... Twarde siedzenia tez mi sie nie podobają. Ale generalnie auto jest OK i drugim autem może zostać właśnie Octavia, tyle że tym razem OII z silnikiem 2,0 TDI, bo mój ALH czasem mógłby się lepiej wykazywać. Miałem robić silnik na 130KM, ale chyba zrezygnuję. Poczekam troszkę i pomyślę o zmianie auta. Ale póki co muszę dokończyć zabawę z większym samochodzikiem, niech on zarobi na OII :diabelski_usmiechOctavia 1.9TDI combi 2001 black (tuned by Skoda)
Impreza WRX 2003 rally blue (tuned by Motherfucker's Tuning Team)
Komentarz
-
-
Pablo28, A jak maja sie ceny uzywanych Octavek i wogole Skod w UK wzgledem nowych aut. :?:
Jakie sa koszty stale, ubezpieczenia podatki od auta etc. Placi sie tam od pojemnosci, mocy silnika, wartosci auta czy jak to jest zorganizowane.
Pytam, bo w sumie ciezko cos takiego na necie znalesc - przynajmniej ja mam problemy
Komentarz
-
-
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz